W 1929 roku we Włoszech w miejscowości Reggio Emilia urodził się Achille Maramotti. Następnie uczył się w Rzymie, czego uwieńczeniem był dyplom z prawa zdobyty na Uniwersytecie w Parmie.
Interesował się również modą, było to jego wielką pasją, od 1947 roku projektował ubrania w stylu couture, a mając 24 lat, w roku 1951, młody Achille postanowił stworzyć markę odzieżową. Tak też rozpoczęła się historia wielkiej włoskiej firmy, która w roku 2008 miała aż 2254 sklepy w 90 krajach, a jej właściciel był jednym z najbogatszych ludzi na świecie z majątkiem rzędu 2,1 miliarda dolarów.
Achille nazwał swoją firmę Max Mara – nawiązując tym samym do swojego nazwiska oraz do hrabiego Maxa – lokalnego bohatera, który wyjątkowo ukochał sobie alkohol – jednak choćby nie wiem co nie zapominał o stylu i klasie.
Marka Max Mara była jedną z pierwszych firm produkujących odzież o markowej jakości na skalę masową. Był to klucz do sukcesu, którego – co dziwne – wcześniej inni nie doceniali.
Właścicielowi zależało na tym, żeby jego marka była zawsze na pierwszym miejscu, podkreślona, uwidoczniona, nawet jeśli współpracował z takimi projektantami jak: Karl Lagerfeld czy Dolce & Gabana.
Marka Max Mara sprzedaje ekskluzywną odzież gotową do noszenia. Są to eleganckie ubrania wykonane z materiałów wysokiej jakości, luksusowych tkanin. Nietuzinkowe ubrania są połączeniem nieśmiertelnej klasyki ze świeżą nowoczesnością. Kultowymi kolorami marki są: biel, szarość, granat oraz kolor „wielbłądzi”. Produktem kojarzonym najbardziej z marką, jest płaszcz – dziedzictwo Max Mara, wyraz szyku, stylu i piękna. Tworzony w wielu wariantach – zawsze jednak tej samej, niebagatelnej jakości.
Rodzinny biznes
Firma od początku pozostaje w rękach rodziny. Po śmierci założyciela w 2005 roku, markę przejęły jego dzieci, dwaj synowie i córka: Luigi, Ignazio i Ludovica. Luigi Maramotti jest oficjalnym prezesem firmy. W 2013 roku pojawiła się również informacja o jedynej i pierwszej rzeczniczce Max Mara – Jennifer Garner.