Desigual to hiszpańska marka odzieżowa o bardzo charakterystycznych produktach. Wszystkie elementy są niezwykle barwne i zachwycają niebanalnymi fasonami. W 1984 markę założył szwajcarski biznesmen Thomas Meyer na Ibizie, ale wkrótce przeniósł ją do Barcelony, w której mieści się do dzisiaj. Dzięki prezesowi firmy Manel Adell marka osiągnęła światową sławę, a obroty w 2011 przekroczyły 500 mln euro. Obecnie Desigual prowadzi sprzedaż w 72 krajach.
Charakterystyczną cechą produktów Desigual są elementy etniczne i artystyczne, które doskonale harmonizują z fasonami proponowanymi przez projektantów. Ubrania wykonane są niezwykle barwnych i różnych fakturowo materiałów, które swoim kształtem lokują się w stylu boho.
Desigual to feeria barw i wzorów zarówno kwiatowych, jak i geometrycznych. Wszystko razem jest tak połączone, że przyciąga wzrok i zaskakuje nieschematycznymi układami. Kroje ubrań są charakterystyczne dla marki, a dodatkowe elementy w postaci haftów, naszywek czy połączeń zaskakują w ostatecznej formie.
R
ok 2011 był przełomowy w historii marki. Kolekcję ubrań stworzył sam Christian Lacroix, projektant o światowej renomie. Firma nawiązała również pracę z Cirque du Soleil, dla którego stworzyła niepowtarzalną linię kostiumów i akcesoriów. W tymże roku Desigual zaproponował niespotykaną akcję promocyjną pod tytułem „Wejdź nagi, wyjdź ubrany”. Pod sklepami utworzyły się kolejki ludzi w samej bieliźnie, aby skorzystać z wyprzedaży. Akcja odbiła się echem na całym świecie i powtórzono ją w wielu miastach Europy i Ameryki.
Desigual tworzy projekty głównie dla kobiet, ale pojawiła się kolekcja skierowana do mężczyzn pod nazwą Desigual Xavier. Są to bardzo oryginalne bluzy i koszule w ciekawych odcieniach szarości i niebieskiego. Jak zwykle Desigual połączył wiele wzorów i kolorów w jednym projekcie. Wydawałoby się, że linia skierowana jest tylko do młodych mężczyzn, ale okazało się, że bardzo chętnie korzystają z tych produktów panowie w bardziej zaawansowanym wieku.
Foto: maveric2003 / CC BY